Jag är en hårt arbetande man på ca 30 år. Blont hår och breda axlar har jag, samt ett sävligt men gott humör. Jag spelar dragspel samt plöjer med oxar. Smålänning in i själen och barnkär är jag också. Mina största fel är nog att jag spottar och svär en del, samt att jag sällan tackar nej till en sup och ett hederligt bonna-slagsmål. Trots mina fel så är jag en uppriktig och snäll karl.