Logga in
Logga in
Bli medlem
Glömt lösenord
Information
Läckö slott
Varför bodde man inte i Läckö slott vintertid? (Slottsherren)
Det ansågs inte lika lätt att försvara, då vattnet runtom kunde frysa och fienden kunde ta sig fram således
Det var för långt till makten i Stockholm
Man bodde visst i Läckö slott vintertid
Det var för kallt
Av tradition bodde man aldrig det
Vi stöttar