JÄMTLANDS LÄN. 1882 invigdes mellanriksbanan mellan Sundsvall och Trondheim av kung Oscar II. Detta skedde på den ort där Sveriges högst belägna järnvägsstation (bilden) ligger. Vad heter orten?
Vi stöttar