Norrländska byggnader


JÄMTLANDS LÄN.

1882 invigdes mellanriksbanan mellan Sundsvall och Trondheim av kung Oscar II.

Detta skedde på den ort där Sveriges högst belägna järnvägsstation (bilden) ligger.

Vad heter orten?


















Vi stöttar